zondag 9 februari 2014

Op een Koude Winterdag

(Op de melodie van Op een mooie Pinksterdag.)

Op een koude winterdag
Ergens in Beijing
Ben ik met mijn eega op het gladde winters stoepie aan het schuifelen in de wind 
Gaan we samen linkervoetje, rechtervoetje, eindeloos
Kijk nou toch het is hier glad, straks glijd je uit, wij baby-loos

Vader wordt een zorgen-man, vader krijgt het zwaar
Vader wordt een duidelijk gevalletje van  rimpels en een kop vol grijzend haar
Hij is bang voor 't kindje
Mama valt niet
Papa hoopt dat zij niet valt
Op een gladde winterdag
Wordt het nu verknald?

Als het kindje groter wordt
Grote buik ten top
Zou ik tegen de Chinezen willen zeggen
Laat ons door en lazer op
Ben ik hier nou te bezorgd, overbezorgd,
Dat heeft toch iedereen?
Op een koude winterdag
Gaat er door je heen...

Morgen kan het over zijn
Het kan ook nog vandaag
Het kan een flinke glijer zijn
Of door een dronken rijer zijn 
Met stukken in zijn kraag
Vader kan gaan janken
en gaan stampen
tot hij 't niet meer trekt

Vader zegt pas op mijn schat
De stoep is glad
Ze ziet het net

Vader heeft goed opgelet
Vader opgelucht
Vader maakt zich echter nog wel zorgen voor de toekomst
van zijn ongeboren vrucht
Ik wou dat ik nu eens en altijd zonder zorgen samen lopen kon
Op een koude winterdag
Gedrieën in de zon
Gedrieën in de zon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten